Σάββατο, 18 Φεβρουαρίου 2017

Η εμπειρία μου με τα σιδεράκια! #1 (Σιδεράκια ενηλίκων)

Καλησπέρα σε όλους!

Εχω αισίως 1 μήνα να γράψω στο blog μου και για να μην αρχίσω πάλι τις "δικαιολογίες" γιατί λείπω, αποφάσισα να σας μιλήσω γι'αυτό...

Πηγή: http://www.oralb.com/embraceit/types-of-braces

Είμαι 31 και σε λίγους μήνες πάω 32! Δεν θεωρώ οτι είμαι γριούλα αλλά σίγουρα δεν με λες και πιπίνι! Γενικά είμαι υπέρ του να κάνουμε πάντα οτι μπορούμε προκειμένου να βελτιώσουμε την εικόνα μας αλλά και την υγεία μας! Εδω και 9 χρόνια έχω μια πολύ καλή φίλη οδοντίατρο η οποία μου έμαθε όχι μόνο το σωστό τρόπο βουρτσίσματος αλλά όλα αυτά τα χρόνια έχουμε φτιάξει όλα τα δόντια αλλά και αυτά που φαινόταν οτι εν καιρώ θα χάλαγαν! Αυτό είχε ως αποτέλεσμα εδώ και χρόνια να μη έχω κάποιο πρόβλημα με τα δόντια μου και να είμαι πολύ χαρούμενη απο την έλλειψη πόνου στην οποία είχα αρχίσει να "συνηθίζω" στα τόσα χρόνια άγνοιας της σωστής τους περιποίησης... 

Ξέρετε τί ζητάνε τα καημένα τα δοντάκια?
Καλό βούρτσισμα μετά απο κάθε γεύμα και καθαρισμό κάθε 6 μήνες!

Οταν η φίλη μου αποφάσισε να προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα και να ακολουθήσει και την ειδικότητα της ορθοδοντικού μου πρότεινε να βάλουμε σιδεράκια! Αν πω οτι στην αρχή δεν τρομοκρατήθηκα θα πω ψέματα! Ελα όμως που όταν έχεις σε κάποιον γιατρό τυφλή εμπιστοσύνη, οτι και αν σου πει απλά θέλεις να το κάνεις? Εδώ και μήνες το "ζύμωνα" μέσα μου! Το σκεφτόμουν πολύ και αναρωτιόμουν "πως θα είναι άραγε τα δόντια μου αν βάλω σιδεράκια?"... Γενικά όμως είμαι φοβιτσιάρα, ιδίως σε ό,τι αφορά τα δόντια! Ολοι μας λίγο-πολύ (εγώ πολύ) έχουμε περάσει πονόδοντους και δεν ήθελα να σκεφτώ πως συνειδητά θα δεχτώ να περάσω κι άλλους!!! Ποιός όμως δεν θέλει ένα αστραφτερό χαμόγελο και ολόισια δόντια? Εχω βρει τρόπους να κάνω φοβερό βούρτσισμα δοντιών και ξέρω οτι και μετά τα σιδεράκια θα μπορώ να τα διατηρώ σε τέλεια κατάσταση!

Το οτι όσο πέρναγε ο καιρός και κάναμε τον συστηματικό 6μηνο καθαρισμό δεν βρίσκαμε πέτρα πουθενά παρά μόνο στα ύπουλα σημεία ανάμεσα σε κάποιο δόντι που είχε βγει απο την ίσια πορεία του με έκανε να καταλάβω οτι 100% υγιή θα είναι όλα μου τα δόντια μόνο όταν καταφέρω να τα ισιώσω! Οφείλω να πω οτι γενικά δεν είναι στραβά τα δόντια μου, περίπου 4-5 δόντια έχουν κάποια λάθος κλίση αλλά γίνεται να ισιώσουν αυτά χωρίς να μετακινηθούνε και τα υπόλοιπα?

Κάπως έτσι λοιπόν κανόνισα μόλις τελειώσει η εξεταστική μου, να βάλω σιδεράκια!
10 Φλεβάρη έδωσα το τελευταίο μου μάθημα!

Δευτέρα 13 Φλεβάρη στις 2 το μεσημέρι έκλεισα ραντεβού!

"Ωπ! Κάτι έγινε, δεν κλείνει καλά το στόμα μου!"
Αυτή ήταν η πρώτη μου σκέψη όταν μπήκε και το τελευταίο σιδεράκι! Ξαφνικά νιώθεις οτι τα μάγουλα και τα χείλη σου είναι πολύ μικρά για να χωρέσει μέσα τους ο φιλοξενούμενος! Μετά απο λίγες ώρες καταλαβαίνεις οτι μια χαρά κλείνει το στόμα σου αλλά ρε παιδί μου, πόσο σάλιο μπορεί να υπάρχει σε ένα στόμα? Ο λόγος που παράγει τόσο σάλιο ο οργανισμός είναι γιατί αυτό το πράγμα το αντιλαμβάνεται σαν τροφή! Υπομονή και θα το συνηθίσει ο οργανισμός και αυτό!
(Τα πάνω είναι σχεδόν όλα διάφανα εκτός απο τα πίσω που δεν φαίνονται και τα κάτω είναι διάφανα μέχρι και τους κυνόδοντες! Το συρματάκι είναι ασημί και ψιλοφαίνεται αλλά θα αλλαχτεί σε διάφανο και αυτό σε 2-3 μήνες περίπου!) 

Μετά την τοποθέτηση πήγα για καφέ, δοκίμασα να φάω κάτι και δυστυχώς δεν μπορούσα, δεν ήξερα που είναι τα δόντια μου και που είναι τα σιδεράκια μου! Πήρα φραπέ! Πίνετε με καλαμάκι και δεν έρχεται σε άμεση επαφή με τα δόντια! Απαραιτήτως έχω μαζί και νερό, κάθε 5 γουλιές ξεπλένω! Στα πρώτα ξεπλύματα τα ένιωθα να κολυμπάνε μέσα στο στόμα! Αλλο να το λέω και άλλο να το νιώθεις!

Σκεφτόμουν οτι "Λάουρα, αν μη τι άλλο είναι ένα ξένο σώμα μέσα στο στόμα σου, ηρέμησε και θα τα συνηθίσεις!" Δευτέρα βράδυ έπρεπε να κάνω το 1ο βούρτσισμα, εδώ άρχισαν τα ζόρια! Πώς γίνεται να τα βουρτσίσω και να μη φύγουν?? Μου πήρε κάνα 15λεπτο αλλά βουρτσίζοντας έφυγε το κερί (χρησιμοποιείται τοπικά πάνω στα σιδεράκια για να μην "γδέρνουν" το μάγουλο εσωτερικά) και έπρεπε να το βάλω πάλι! Μέχρι να το βάλω είχα ήδη 2-3 πληγούλες μέσα στο στόμα... Και πόσο πονάνε οι ριμάδες!! "Που θα πάει? Θα μάθω να το βάζω σωστά!" σκέφτηκα και έπεσα για ύπνο!

Τρίτη πρωί όταν ξύπνησα, μου ήταν αδύνατο να μασουλίσω το οτιδήποτε και πήρα ένα μήλο, μια μπανάνα, λίγο γάλα σόγιας και τα χτύπησα στο blender! Εριξα και λίγη κανέλα απο πάνω και έτοιμη η φρουτόκρεμα! Τουλάχιστον είναι υγιεινό και δεν μένει άδειο το στομάχι! (Να τονίσω οτι απο τη μέρα που έβαλα τα σιδεράκια δεν έχω νιώσει πείνα, προφανώς ο εγκέφαλος διαβάζει τη "δυσλειτουργία" και δεν ζητάει κάτι το στομάχι!)  "ΑΜΑΝ! Πρέπει να τα βουρτσίσω τώρα και θα φύγει πάλι το κερί... Ακόμα δε φύγανε αυτές οι πληγές και θα κάνω και άλλες!" Οσο μπορούσα τα βούρτσισα και έβαλα πάλι κερί, σίγουρα σε κάποια σημεία δεν μπήκε καλά και πάλι είχα πληγούλες! 
Οσο πέρναγε η ώρα άρχισα να νιώθω μουδιασμένη και μετά απο λίγο ξεκίνησε ο πόνος! 
Περίμενα οτι θα ήταν θανατηφόρος αλλά όχι, πιστεύω οτι αν δεν είχα τις πληγές θα ήταν πολύ πιο υποφερτός! Ενιωθα το κεφάλι σαν βράχο και οι γνάθοι σφίγγανε λες και θέλουν να με εγκαταλείψουν και να φύγουν αλλά κάτι τις κράταγε στη θέση τους! Κάποια στιγμή το βράδυ όταν με γύρισε σπίτι ο φίλος μου και κατέβηκα απο το μηχανάκι νόμιζα οτι δεν θα κατάφερνα να φτάσω στη πόρτα... Δυσφορία! Θεώρησα οτι ήρθε η ώρα να παραδώσω πνεύμα... Δεν ηξερα όμως γιατί είχα τη δυσφορία, απο τη πίεση που ασκούσαν τα σιδεράκια ή με είχαν τρελάνει οι πληγές στο πόνο? Γυρνάω σπίτι, χρησιμοποιώντας ένα καθρέφτη χειρός βουρτσίζω όσο καλύτερα μπορώ, αφαιρώ το κερί που είχα βάλει και έβαλα όσο καλύτερα μπορούσα κερί όπου είχα πληγή και ένιωθα γδάρσιμο!

Επιτέλους ξημέρωσε η Τετάρτη! Μόλις άνοιξα τα μάτια νόμιζα οτι είχα βγάλει τα σιδεράκια! Δεν ένιωθα τίποτα!!
"Αυτό ήταν?? Αυτός ήταν ο πόνος?? Λένε όλοι οτι κρατάει 2-3 μέρες! Εγώ με μια μέρα καθάρισα και δεν πήρα καν παυσίπονο??"
Το βασικότερο ήταν πως είχα βάλει σωστά το κερί και φύγανε οι πληγές! Νομίζω οτι αυτές μου φέρανε τον μεγαλύτερο πόνο και όχι τα σιδεράκια! Η φρίκη είναι όταν νιώθεις κινήσεις... Λογικό δεν είναι οτι για να ισιώσουν τα δόντια πρέπει να κουνηθούν απο εκεί που είναι?? Εφαγα τη φρουτόκρεμα και το μεσημέρι έφαγα σούπα! Απλά πράγματα! Γενικά ησυχία λοιπόν!

Τσικνοπέμπτη! Που θα πάμε να τσικνήσουμε συζήταγε όλος ο κόσμος και εγώ ούτε να το σκεφτώ δεν ήθελα! Ουσιαστικά ερεθίζονται τα δόντια απο την πίεση, όταν έρθει η χαλάρωση που πρέπει και αρχίσουν να χαλαρώνουν για να μετακινηθούν περνάει σιγά-σιγά και ο ερεθισμός και όλα! Αλλά δεν παίζει να πάω για κοψίδια σήμερα! Γιατί να μην πάω όμως?? Οσο υπάρχουν μπιφτεκάκια υπάρχει ελπίδα! Εκείνη τη μέρα αποφάσισα να θυμηθώ οτι είμαι γυναίκα, ντύθηκα, βάφτηκα και βγήκα!

Ενιωθα καλά!
Είναι ωραία να μην νιώθεις άσχημα γι'αυτό που κάνεις ώστε να έχεις ένα καλύτερο αύριο!
Εγώ να ντρέπομαι να γελάσω επειδή έχω σιδεράκια???
Seriously??? NO WAY!
Πρώτη εγώ γελάω με μένα και τις γκριμάτσες που κάνω!
Οσο παράξενο και αν ακούγεται, νιώθω περήφανη!

Περιττό να σας πω ότι έφαγα 3 μπιφτέκια! Τις πίτες και τις πατάτες δεν κατάφερα να τις φάω αλλά έφαγα τα μπιφτέκια! Είχα φάει και το μεσημέρι χυλοπίτες με κιμά! Εζησα μεγάλες στιγμές!

Βουρτσίζοντας τα δόντια το βράδυ μου φάνηκε οτι έβλεπα περίεργα τον πάνω δεξιά κυνόδοντα! Στα δικά μου μάτια είναι το πιο στραβό μου δόντι! ΜΕΤΑΚΙΝΗΘΗΚΕ??? Πλάκα κάνεις!!! Μέσα σε 3 μέρες είδα έστω και ένα δείγμα βελτίωσης?? Μπα λέω, ιδέα μου θα είναι... Παρασκευή πρωί θα πήγαινα οδοντίατρο και όπως έκατσα για να δει τα σιδεράκια μου, μου λέει "Ρε μαλάκα, ίσιωσε ο κυνόδοντας??" Πρέπει να έβγαιναν καρδούλες απο τα μάτια μου! Είναι η στιγμή που ξεχνάς πληγές και τραβήγματα και τα πάντα!

Αν υπάρχει κάτι που δυσκολεύομαι να συνηθίσω είναι η κίνηση των δοντιών, νιώθω οτι θα μου φύγουν, ίδιως ένα συγκεκριμένο με έχει τρελάνει! Βέβαια αν έφευγαν έτσι απλά τα δόντια δεν θα έκαναν οι οδοντίατροι ολόκληρη ένεση ούτε θα ασκούσαν τόση δύναμη για να κάνουν μια εξαγωγή! Πρέπει να αφήσω τη λογική να επικρατήσει του φόβου! Είμαι φοβιτσιάρα, το παραδέχομαι! Αν είναι παράνομο λιθοβολήστε με! 

Σάββατο σήμερα! Ξύπνησα, έφαγα φρουτόκρεμα και πίνω καφέ! Ηθελα να σας μιλήσω για την μέχρι τώρα εμπειρία μου και επειδή πριν τα βάλω έψαχνα να διαβάσω τις εμπειρίες άλλων, είπα να υπάρχει και η δική μου εδώ προς ενημέρωση όλων όσων ενδιαφέρονται και θα υπάρχουν και σχετικά updates!

Ενα μεγάλο θέμα όσων αφορά τα σιδεράκια είναι το κόστος... Πράγματι είναι μεγάλο!
Αν είστε στην Αθήνα, να σας ενημερώσω οτι υπάρχει η δυνατότητα με κάποιο συμβολικό ποσόν να βάλετε σιδεράκια! Είναι περιορισμένες οι θέσεις αρα αν ενδιαφέρεστε για εσάς ή για το παιδί σας στείλτε μου ένα μήνυμα στη φόρμα επικοινωνίας που βρίσκετε στα δεξιά και θα σας ενημερώσω σχετικά!

Αν το έχω μετανιώσει? ΟΧΙ
Αν παροτρύνω και άλλους να βάλουν? ΝΑΙ

Είναι μια επένδυση για τον εαυτό σας που θα σας συνοδεύει εφ'όρου ζωής!

Μη ξεχνάτε να χαμογελάτε!

💋 💋 💋

2 σχόλια:

  1. Πω πω νομίζω ότι χρειαζόμουν να το διαβάσω αυτό! Σκέφτομαι κι εγώ να το επιχειρήσω σε λίγο καιρό που ελπίζω να είμαι καλύτερα οικονομικά. Να ανεβάζεις updates να μας βοηθάς κι εμάς να το πάρουμε απόφαση!

    Φιλάκια ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σκέψου αν θες να εκμεταλλευτείς την ευκαιρία που άρπαξα κι εγώ αν μένεις Αθήνα! Πιο οικονομικά δεν θα μπορέσεις να το κάνεις ποτέ! Πίστεψε με! Θα ανεβάζω updates!! 💋

      Διαγραφή